راهکارهای درمان موقتی پوسیدگی دندان در زمان کرونا

یکی از سوالات پرتکرار شما عزیزان درخصوص پوسیدگی دندان میباشد .

همانطور که میدانید بعد از مصرف هر ماده غذایی ، ذرات آن ماده غذایی روی سطح دندانهای ما مینشیند و به مرور زمان باعث انباشته شدن میکروبها و باکتری ها در آن نقطه میشود که اگر کنترل نشود باعث به وجود آمدن پوسیدگی و یا همان خرابی دندان میشود.

چون میکروبها و باکتری ها سطح بیرونی دندان ما را سوراخ میکنند و اگر باز هم کنترل نشود این پوسیدگی وسیع تر و گسترده تر میشود و به بخش مرکزی دندان ما سرایت میکند و بعد از درگیر کردن پالپ دندانی باعث ایجاد درد و ناراحتی شدیدی میشود .

اگر بعد از مصرف هرمواد غذایی ، دندانهایمان را خوب مسواک نزده باشیم و از نخ دندان استفاده نکرده باشیم ممکن است در آینه ای نزدیک دچار این بیماری شویم .

علائم پوسیدگی دندان :

پوسیدگی دندان میتواند علائم مختلفی داشته باشد . میتواند با درد شدیدی همراه باشد چون به عصب و پالپ رسیده است . این عارضه حتی میتواند حساسیت به غذاهای گرم و سرد باشد . وجود رنگدانه های قهوه ای و لکه های سیاه و سفید هم میتواند از علائم پوسیدگی دندان باشد . پوسیدگی حتی میتواند حفره کوچی را روی دندان ایجاد کند . بعضی از افراد دندان درد ندارند اما وقتی که دندانهایشان را روی هم فشار میدهند و یا غذا میجوند ، دندانهایشان درد میگیرد .
در این شرایط که شاید خیلیها نتوانید برای درمان پوسیدگی دندان خود اقدام کنید ؛ راهکارهای موقتی خانگی برای درمان و پیشگیری از این عارضه وجود دارد که درواقع شما میتوانید روند پوسیدگی را موقتا کنترل کنید .

راهکارهای درمان موقتی در منزل :

1- اولین مرحله برای کنترل روند پوسیدگی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خوب و اصولی است
2- استفاده از دهانشویه فلوراید
3- استفاده از محلول رقیق شده آب نمک
4- استفاده از مسکن درصورت بروز دردهای شدید
5- مراجعه به داروخانه و تهیه قطره مخصوص درد در صورت بروز دردهای شدید

همه این موارد میتواند در شرایط فعلی اثرگذار باشد اما پوسیدگی در افراد مختلف متفاوت است ، جهت رسیدن به پاسخ سوالات خودتان و صحبت با دندانپزشکان کلینیک مدرن میتوانید از طریق راه های تماسی مجموعه ، دندانپزشک را به خانه های خودتان بیاورید .

جهت مشاوره و ویزیت رایگان می‌توانید از طریق بخش نوبت آنلاین در منوی سایت و یا از طریق شماره تلفن‌های 02177911111- 77908080 تماس بگیرید.