بهداشت محیط جراحی ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی مدرن آموزش, آموزش بهداشت بهداشت محیط جراحی ایمپلنت
بهداشت محیط جراحی ایمپلنت

آموزش آموزش بهداشت

بهداشت محیط جراحی ایمپلنت

ارسال شده توسط dentalcenter

بهداشت محیط جراحی ایمپلنت

بهداشت محیط جراحی ایمپلنت و استریل بودن محل جراحی ایمپلنت موضوعی است که باید توجه ویژه ای به آن شود.هنگام جراحی ایمپلنت باید تمام ابزار هایی که در جراحی مورد استفاده قرار می گیرد؛ در طی جراحی بیمار، وسایل و سطوح مطب توسط بزاق و ذرات معلق  شامل بزاق بادستگاه اتوکلاو کاملا استریل باشد. اتوکلاوهای متفاوتی برای استریل کردن وسایل جراحی ایمپلنت وجود دارد. اتوکلاو هایی که فیلتر های ضد باکتری دارند نسبت به انواع دیگر اتوکلاو بهتر هستند.تمامی اقدامات استریل کردن وسایل و تجهیزات هنگام جراحی ایمپلنت دندان برای محافظت سلامتی انسان است.

بهداشت محسط جزاحی
بهداشت محسط جزاحی

استریلیزاسیون

در مورد استریل کردن وسایل و اهمیت آن در قسمت بالا گفته شد.حال می خواهیم بگوییم در اصل استریلیزاسیون چیست. استریلیزاسیون فرایندی است که در آن همه ی میکروارگانیسم ها حتی اسپور باکتری ها که مقاوم ترین گونه باکتری است از بین می رود ، که این فرایند توسط دستگاه اتوکلاو انجام می شود. درجه مقاومت میکروارگانیسم ها در برابر عوامل  نابودکننده ی آن ها متفاوت است.

نکات بهداشتی هنگام جراحی ایمپلنت

پوشیدن دستکش جراحی باید طبق اصول انجام شود . دستیار جراح بعد از آن که دستکش استریل را پوشیدند دیگه نباید با قسمت هایی که استریل نیست، تماس پیدا کنند.باید دستکش روی آستین گان جراحی را بپوشاند.استفاده از عینک و ماسک هم برای جراح و هم دستیار هنگام جراحی کاشت ایمپلنت الزامی است. روی دسته ی چراغ با یک ورقه آلمینیومی استریل باید پوشانده شود تا دستیار برای تنظیم نور تماسی با محل آن استریل نداشته باشد. لب های بیمار و چانه و بالا لب با پنبه و بتادین ضدعفونی شود.محیطی که در آن جا جراحی کاشت ایمپلنت صورت می گیرد باید تهویه مناسب داشته باشد.کلینیک مدرن توانسه است بهداشت محیط خود را به بالاترین حدممکن برساند . استریل بودن بخش درمان کلینیک مدرن جز اولویت های اصلی برنامه های مدیریتی کلینیک مدرن است تا بتوانیم بهترین شرایط را برای مراجعه کنندگان عزیز فراهم کنیم.

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *