ایمپلنت دندان های جلو

ایمپلنت دندان جلو در مدرن

دسته‌بندی نشده

ایمپلنت دندان های جلو

ارسال شده توسط dentalcenter

ایمپلنت دندان های جلو یکی از بهترین راه ها برای زیباتر شدن لبخند شماست. افرادی که دندان های جلوی خود را به هر دلیلی از دست داده اند می توانند با این عمل، لبخند زیبای خود را دوباره بدست آورند. کاشت دندان های جلو جنبه های مختلفی دارد که در این مقاله جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم تا شما بتوانید شرایط را برای انجام چنین عملی فراهم کنید.

چرا دندان های جلو را ایمپلنت کنیم؟

دندان های جلو برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب بسیار مهم است. از آنجایی که اگر دست خودمان بود از همان ابتدای خلقتمان دندان هایمان را منظم و سفید می چیدیم، به همین دلیل دندان های جلو اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. اما متاسفانه از بین رفتنشان بسیار شایع است. دندان های جلو بسیار آسیب پذیر هستند و احتمال آن که در هنگام انجام فعالیت ورزشی یا هرگونه ضربه ای آسیب ببینند وجود دارد. اما همیشه به علت ضربه نمی تواند این اتفاق بیافتد، گاهی اوقات به علت عفونت یا پوسیدگی دندان، باید آن را کشید و گاهی اوقات نیز بیماری پیشرفته التهاب لثه بر روی سالمت دندان های ردیف جلو تاثیر میگذارد. بعضی وقت ها نیز دندان های ردیف جلو به صورت مادرزادی وجود ندارند یعنی به همراه سایر دندان های طبیعی درون فک رشد نمیکنند. همه ی این کلمات از اهمیت دندان های جلو می گوید، در نتیجه افرادی که یک یا چند عدد از دندان های ردیف جلویی خود را از دست داده اند اعتماد به نفس خود را نیز تا حد بسیاری از دست داده و به هر نحو ممکن تالش میکنند که جای خالی دندان های خود را مخفی کنند.

نکاتی که قبل از ایمپلنت دندان جلو باید بدانیم

توصیه می شود در اسرع وقت دندان های کشیده شده با ایمپلنت جایگزین شود. با گذشت زمان هم جراحی و کاشت ایمپلنت و هم ساخت پروتز یا روکش آن با مشکالت زیادی مواجه می شود. پس بهتر است فاصله بین کشیدن و کاشت دندان کوتاه باشد تا شخصی که قرار است ایمپلنت دندان جلو را انجام دهد نتیجه ی بهتری بگیرد.

ایمپلنت دندان جلو، فک بالا

ایمپلنت دندان جلو، فک بالا مشابه دیگر دندان هاست اما با یک تفاوت خاص. در دندان های جلو،فک بالا، بهتر است کاشت دندان بالفاصله بعد از کشیدن باشد، چرا که با توجه به اینکه روند تحلیل بریج در دندان باال از سمت خارج فک است، تحلیل زیاد باعث نازیبایی پروتز دندان جلو خواهد بود. با این شرایط هم زیبایی دندان به خطر می افتد و هم باعث تجمع غذا در مجاور لثه می شود. در صورتی که نتوان لبه برنده دندان را به علت تحلیل زیاد در جای طبیعی قرار داد، در این صورت دندان بالا عقب تر از دندان پایین قرار خواهد گرفت که این نیز باعث نازیبایی می شود.

ایمپلنت فوری دندان جلو

ایمپلنت فوری دندان جلو را در شرایط خاصی می توان انجام داد. جراحی بدین صورت است که می توان همزمان با کشیدن دندان، ایمپلنت را هم در همان جلسه قرار داد. در اینصورت می بایست شرایط استخوان، لثه و دندان ایده آل باشد. این موضوع توسط پزشک متخصص بررسی و تصمیم گیری نهایی اتخاذ می شود. همچنین برای انجام چنین کاری می بایست دندان را با مراقبت کامل و با کمترین دستکاری و آسیب به لثه کشید و سپس مراحل بعدی را به صورت منظم جلو برد.

چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد؟

برخی به اشتباه فکر می کنند، می توان دندان را کشید و هر وقت به قول معروف پول دستشان آمد مراحل کاشت دندان را انجام دهند. جالب است بدانید، بعد از کشیدن دندان باید هر چه سریع تر ایمپلنت دندان انجام شود و اگر فاصله کشیدن تا کاشت دندان زیاد شود، احتماال باعث تحلیل استخوان می شود. در بعضی موارد دندانپزشک با بررسی وضعیت استخوان، لثه و وجود عفونت، بلا فاصله بعد از کشیدن دندان ، ایمپلنت را انجام می دهد. اگر نیاز به شرایط اقساطی ایمپلنت دارید می توانید با کارشناسان کلینیک دندانپزشکی مدرن در تماس باشید. ما شرایطی را برای شما فراهم می کنیم تا بتوانید دندان های خود را با کیفیت درجه یک و شرایط اقساطی ترمیم کنید. برای کسب مشاوره رایگان تماس بگیرید:
02177908080 و 02177911111

نحوه انجام ایمپلنت دندان های جلو

نحوه انجام ایمپلنت دندان های جلو مانند دیگر دندان های است که پیش از این در خصوص آن صحبت شده است )برای کسب اطالع بیشتر در خصوص ایمپلنت دندان کلیک کنید( اما با ظرافت بیشتر. از آنجایی که دندان های جلو در زیبایی هر شخص نقش عمده ای دارد، شرایط و ظریف کاری بیشتری را طلب می کند، به همین دلیل دندانپزشکان وقت و زمان بیشتری برای انجام چنین عملی صرف می کنند. در طول درمان ، پایه ایمپلنت در دهانه ای قرار می گیرد که متخصص در جدیدی فک ایجاد می کند. هنگامی که پایه ایمپلنت با استخوان فک ادغام شد، به عنوان “ریشه” برای تاج عمل می کند، که می تواند جایگزین دندان جلوی شما شود. تاج یا در پوش ایمپلنت که تقریباً شبیه دندان طبیعی است، به پایه ایمپلنت وصل شده و فضایی که با از دست دادن دندان خالی شده، پر می شود.

زمان مناسب برای انجام ایمپلنت دندان های جلو

زمان مناسب برای انجام ایمپلنت دندان های جلو با توجه به شرایط دندانی هر شخص متفاوت است. گاهی می توان با یک ترمیم شرایط دندان های جلو را بهبود بخشید و البته گاهی نیز نیاز به کارهای عمیق تری است. )برای مطالعه ی بیشتر در خصوص “ترمیم دندان های جلو” کلیک کنید(.پوسیدگی، یکی از عواملی است که در انتخاب زمان مناسب برای انجام ایمپلنت دندان جلو بسیار موثر است. اینکه شرایط دندان شما چگونه است با نظر متخصص مشخص می شود و پس از مشورت با ایشان می توان زمان انجام جراحی را مشخص کرد. برای کسب مشاوره رایگان می توانید با کلینیک دندانپزشکی مدرن با شماره های 02177911111 و 02177908080 تماس بگیرید.

روش های ترمیم دندان جلو

برای پر کردن جای خالی دندان های جلو می توان از بریج دندانی یا دندان مصنوعی استفاده کردکه معموالً یک راه حل ایده آل محسوب نمی شود. دیگر روش پر کردن جای خالی دندان های جلو ایمپلنت دندان است که یک راه حل درمانی مناسب معرفی می شود. این روش به بهبود ظاهر دهانو دندان بسیار کمک می کند و افرادی که از این وضعیت رنج میبرند میتوانند از مزایای حاصل از ایمپلنت بهره کافی را ببرند و به ظاهر دلخواه خود دست یابند.

مزایای ایمپلنت دندان های جلو

به گفته دندان پزشکان ” ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان هایی است که از بین رفته اند، البته شما می توانید از دندان مصنوعی نیز استفاده کنید اما کاشت دندان یک راه حل دائمی و بهتر است.” ایمپلنت در مقایسه با سایر روش های درمانی برای پر کردن جای خالی دندان با مزایای متعددی همراه است که برخی از آنها به شرح زیر می باشند:
ایمپلنت ظاهری طبیعی دارد.
عملکرد آن شبیه دندان های طبیعی است.
ریسک بروز عفونت ناشی از کاشت ایمپلنت کم است.
استفاده از آن بسیار راحت است.

برخالف بریج می توان از ایمپلنت برای جایگزین کردن چند دندان استفاده کرد. )درمورد
بریج بیشتر بخوانید(
 ایمپلنت می تواند یک جایگزین عالی برای دندان مصنوعی باشد که لق شده است.

مراحل ایمپلنت دندان های جلو

قبل از انجام هر کاری پزشک با مراجعه کننده در خصوص انجام عمل جراحی صحبت می کند و نکات الزم را به وی اطالع می دهد. شرایط جسمی و سالمتی و همچنین حساسیت های دارویی مراجعه کننده توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین پیش از انجام جراحی، شخص در جریان تمامی شرایط مالی و اجرایی قرار می گیرد تا با شرایط مناسب، جراحی انجام پذیرد. پس از انجام این مراحل وارد فاز اجرایی می شویم. تست های الزم برای انجام ایمپلنت دندانپزشک با توجه به شرایط مراجعه کننده ممکن است درخواست عکسبرداری سه بعدی و در بعضی مواقع درخواست عکسبرداری دو بعدی را بدهد. متخصص پس از بررسی وضعیت دندانی شخص، طرح درمانی متناسب با او را مشخص و اجرایی می کند.

آخرین مرحله ایمپلنت دندان

مرحله جراحی آخرین مرحله از مراحل ایمپلنت دندان است که بسیار حائز اهمیت و حساس است. این اتفاق که به صورت کامل در کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی انجام می شود با تکنولوژی پیشرفته در زمینه دندانپزشکی، شرایط را برای مراجعه کننده و البته دندانپزشک فراهم می کند. از حساسیت این مرحله همین قدر بگویم که تمام اتفاقات و مشکالتی که برای دهان و دندان ممکن است رخ دهد در همین مرحله است. پس، انتخاب کلینیک و دندانپزشک بسیار مهم و موثر است. کلینیک دندانپزشکی مدرن با تجهیزات مدرن و به روز اطمینان خاطر باالیی را به مراجعین خود هدیه می دهد. برای دریافت مشاوره رایگان همین االن تماس بگیرید: 02177908080 و 02177911111
درنهایت اگر بخواهیم تیتر وار مراحل انجام ایمپلنت دندان جلو را مرور کنیم، می توان به این مراحل اشاره کرد:
 گرفتن عکس ایمپلنت و مراجعه به متخصص ایمپلنت
 بررسی وضعیت دهان و دندان شما و ارائه طرح درمان توسط دندانپزشک
 جراحی ایمپلنت و قرار دادن فیکسچر در استخوان
 پس از جوش خوردن ایمپلنت مرحله قرار دادن هیلینگ است
 اتصال اباتمنت و قالب گیری و ارسال به البراتور
 قرار دادن روکش
مراحل تصویری ایمپلنت دندان در ادامه می توانید مراحل ایمپلنت دندان را به صورت تصویری مشاهده کنید.
فیلم ایمپلنت دندان جلو
با توضیحاتی که درخصوص مراحل انجام ایملنت داده شد، در ادامه دعوت می کنم فیلم ایمپلنت
دندان جلو را هم ببینید.

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد؟

معمولا فرایند کاشت ایمپلنت دندان ردیف جلو چیزی حدود یک ساعت یا کمتر طول می کشد و برای انجام این کار از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد. برنامه ریزی برای جراحی به سرعت انجام میشود و مهمتر از همه اینکه دوران بهبود با سرعت و راحتی بیشتری انجام خواهد شد. گاهی اوقات دندانپزشک پس از کاشت دندان جلو اجازه میدهد تا خودش ترمیم شود یا آنکه از یک پانسمان ترمیم کننده خاص استفاده می کند و آن را روی بافت اطراف ایمپلنت قرار میدهد. گاهی اوقات نیز پس از جراحی، ایمپلنت دندانی نصب می شود. از هر روشی که استفاده شود شما میتوانید تا زمان آماده شدن ایمپلنت دائمی دندان جلو به نصب دندان موقت بپردازید.

ایمپلنت دندان خطرناک است؟

بیشتر ما دچار هراس دندانی هستیم. از این رو ، واضح است که وقتی دندانپزشک ما کاشت دندان را به عنوان درمانی برای بازگرداندن لبخند از دست رفته ما پیشنهاد می دهد، می تواند موجی از ترس از ستون فقرات بگذرد. ممکن است عجیب و وحشتناک به نظر برسد ، اما ایمپلنت دندان فقط پایه های تیتانیومی است که به صورت جراحی به استخوان فک در ناحیه یک دندان از دست رفته متصل می شوند. و همانطور که همه ما می دانیم تیتانیوم سازگار با استخوان است، به تدریج با استخوان فک یکی می شود تا یک ساختار سفت و سخت و تقریباً یکسان با ریشه دندان ایجاد کند. در نتیجه در شرایط عادی و رعایت تمام مراحل ایمپلنت دندان، انتخاب کلینیک و دندانپزشک متخصص ، برای مراجعه کننده هیچ خطری نمی تواند داشته باشد.

آیا کشیدن دندان جلو درد دارد؟

با پیشرفت علم دندانپزشکی و فراهم آمدن شرایط مناسب برای انجام کارهای دندانپزشکی، می توان گفت بخش عمده ای از کارهای دندانی بدون خطر و درد انجام می شود. کشیدن دندان ها با توجه به ریشه و سفتی دندان ها متفاوت است. اما چیزی که برای همه ی آن ها یکسان است میزان دردی است که شما در کشیده شدن دندان احساس می کنیم. جالب است بدانید احساسی که در زمان کشیدن دندان متوجه می شوید هیچ است. با تزریق بی حسی کشیدن هیچ دندانی اعم از جلو یا عقب درد نخواهد داشت.

هزینه ایمپلنت دندان جلو

هزینه ی ایمپلنت دندان های جلو با توجه به تعداد و شرایط دندان ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال، وقتی شما می خواهید کلیه دندان های جلوی خود را ایمپلنت کنید و زمانی که قصد ایمپلنت یکی از آنها را دارید باهم متفاوت است. همچنین دیگر عواملی که در قیمت ایمپلنت دندان جلو تاثیرگذار است عبارتند از: جنس مواد انتخابی، شرکت و کشور سازنده ایمپلنت، زمان انتخابی برای انجام جراحی با توجه با نوسانات ارزی و در نهایت دندانپزشک و مرکزی که برای دریافت خدمات دندانپزشکی آن را انتخاب کرده اید. کلینیک دندانپزشکی مدرن با بهترین قیمت، هزینه ایمپلنت دندان جلو ی شما را با شرایط اقساطی منصفانه خواهد کرد. برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید: 02177908080 و 02177911111

 

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *