ایمپلنت همزمان با جراحی سینوس لیفت

کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت ایمپلنت همزمان با جراحی سینوس لیفت
ایمپلنت همراه با جراحی سینوس

ایمپلنت

ایمپلنت همزمان با جراحی سینوس لیفت

ارسال شده توسط dentalcenter

جراحی سینوس لیفت

کاشت ایمپلنت همراه با جراحی سینوس لیفت نوعی درمان است که جهت جایگزینی دائمی دندان از دست‌ رفته به کار می‌رود. قبل از کاشت دندان، دندان‌پزشک با استفاده از تصاویر CBCT، وضعیت استخوان و لثه فرد را بررسی می‌کند. در صورت مساعد بودن شرایط، درمان وی بدون لیفت سینوس شروع می‌شود.

وجود مشکلاتی نظیر پایین بودن سینوس می‌تواند در جراحی ایمپلنت تداخل ایجاد کند.

سینوس لیفت نوعی جراحی است که باعث افزایش سطح استخوان در ناحیه مولر و پره مولر می‌شود، یعنی استخوان در بین فک و سینوس (بالای بینی) تشکیل می‌شود.


بیشتر بخوانید:ایمپلنت|صفرتاصدایمپلنت دندان


دلایلی برای کاشت ایمپلنت همراه با جراحی سینوس لیفت

به دلیل آناتومی استخوان‌بندی، مقدار استخوان فک بالا و استخوان فک پایین با یکدیگر متفاوت است.

افرادیکه دندان های فک بالا خود را از دست میدهند و مقدار استخوان کافی در مولر یا فک بالا جهت قرار گیری پایه وجود نداشته باشد، نیاز به جراحی سینوس لیفت دارند.

از دست دادن دندان‌ها باعث از تحلیل رفتن استخوان می‌شود. هنگامی‌که شخصی در بلند مدت دندان خود را از دست‌ بدهد، استخوان نیز در آن قسمت شروع به تحلیل رفتن می‌کند و حجم کافی برای قرار دادن ایمپلنت را ندارد.

سینوس‌های فک بالا نیز ممکن است بسیار به هم نزدیک باشند و فک بالا جهت قرار گرفتن ایمپلنت مناسب نباشد.  اندازه و شکل سینوس در هر شخصی متفاوت است و سینوس می‌تواند با افزایش سن بزرگ‌تر شود.

جراحی کاشت دندان-کلینیک دندان پزشکی مدرن
جراحی کاشت دندان-کلینیک دندان پزشکی مدرن

آماده سازی جهت جراحی سینوس لیفت

استخوانی که در سینوس لیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است از خود شخص گرفته شود، یا از یک جسد برداشته شود و یا از جانورانی مثل گاو استخراج شود. در صورتی‌ که استخوان از خود شخص گرفته شود ممکن است این استخوان از قسمت‌های مختلف دهان و یا بدن برداشته شود. قبل از انجام سینوس لیفت به‌ عکس رادیولوژی برای بررسی آناتومی استخوان و فک همچنین سینوس نیاز می‌باشد. بعد از انجام سینوس لیفت باید مدت‌ زمان جراحی سینوس لیفتن مشخصی تا بهبود و تشکیل شدن استخوان کافی صبر کرد و پس‌ از آن جراح قادر به گذاشتن ایمپلنت در این قسمت از فک می‌باشد و جراحی کاشت دندان بدون مشکل قابل انجام خواهد بود.

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *