انتخاب بهترین اباتمنت در کاشت ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت انتخاب بهترین اباتمنت در کاشت ایمپلنت
بهترین نوع اباتمنت در کاشت ایمپلنت

ایمپلنت

انتخاب بهترین اباتمنت در کاشت ایمپلنت

ارسال شده توسط dentalcenter

اباتمنت واسطه‌ای بین پروتز و ایمپلنت دندان است. این قطعه به‌عنوان تکیه‌گاه در صحیح قرار گرفتن ایمپلنت و پروتز بسیار مؤثر است. باید بررسی کرد با توجه به شرایط و نوع ایمپلنت، بهترین نوع اباتمنت در کاشت ایمپلنت برای هر شخص چه نوع اباتمنتی است.

تغییرات زیادی در طراحی اباتمنت به وجود آمده است مثل استفاده از اباتمنتی که دارای تقارن در قسمت سابجینجیوال (بخش زیر لثه) و دارای ویژگی است که جهت افزایش ثبات بافت نرم و همچنین حفاظت از استخوان زیرین است. فاز تجدیدنظر باید با دقت انجام شود تا بین بازسازی دندان‌ها، ایمپلنت و بافت نرم هماهنگی ایجاد شود.

بخش سابجینجیوال دندان
بخش سابجینجیوال دندان

انتخاب بهترین نوع اباتمنت در کاشت ایمپلنت:

اباتمنت های پیش‌ساخته که جدیداً در دسترس هستند به جراح یا دندانپزشک ترمیمی این اجازه را می‌دهد تا به اصلاح سرپایی و تکمیل درمان بپردازد.
استفاده از اباتمنت های زیرکونیومی پیش‌ساخته در subgingival، سلامت بافت را تضمین می‌کند و باعث سازگاری زیستی بافت اباتمنت می‌شود. به دلیل رنگ سفید روکش زیرکونیا دندان، ازلحاظ زیبایی‌شناختی نتیجه مطلوبی در حاشیه لثه به دست می‌آید، همچنین زیرکونیا نسبت به تیتانیوم بافت نرم‌تری دارد و درنتیجه همبستگی خوبی بین بافت نرم و ایمپلنت ایجاد می‌شود.
به‌طور عمومی در دوره‌ی اول پس از جراحی، ترمیم دندان در موقعیت فوق‌العاده توسط زیرکونیا انجام می‌شود، همان‌طور که گفته شد پایه زیرکونیوم دارای سازگاری مطلوب زیستی و ظرفیت مناسبی جهت جلوگیری از عفونت باکتریایی پس از کاشت دندان می‌باشد. آمادگی اباتمنت بلندتر نسبت به اباتمنت کوتاه‌تر بیش‌تر می‌باشد. افزایش ارتفاع باعث افزایش سطح شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی افزایش می‌یابد.

انواع اباتمنت در کاشت ایمپلنت دندان

Post abutment:

این اباتمنت بر روی ایمپلنت دندان و یا داخل ایمپلنت پیچ می‌شود و برای پروتز دندان به‌عنوان پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Ball abutment:

نوعی اباتمنت پیش‌ساخته که به‌عنوان پشتیبان اوردنچر مورد استفاده قرار می‌گیرد، این نوع اباتمنت دارای ارتفاع‌های مختلف می‌باشد، بال اباتمنت به‌صورت o-ring و nylon inserts می‌باشد.

Locator abutment:

نوعی از اباتمنت پیش‌ساخته که برای پشتیبانی از اوردنچرهای متکی بر ایمپلنت یا بخشی از دنچر کاربرد دارند. دارای ارتفاع‌های مختلف و کدهای رنگی جهت کاربردهای مختلف می‌باشند.

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *