جراحی کاشت ایمپلنت و قرارگیری روکش دندان

کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت جراحی کاشت ایمپلنت و قرارگیری روکش دندان
جراحی کاشت ایمپلنت

ایمپلنت

جراحی کاشت ایمپلنت و قرارگیری روکش دندان

ارسال شده توسط dentalcenter

جراحی کاشت ایمپلنت

جراحی کاشت ایمپلنت بعد از قرار دادن ایمپلنت دندان در داخل فک، مدت‌ زمان لازم جهت تکمیل درمان برای هر بیمار متفاوت و مختص به خودش است، این مدت‌ زمان برای هر فرد نسبت به دیگری می‌تواند بسیار متفاوت باشد، در جراحی کاشت ایمپلنت فاکتورهای مشترکی وجود دارند که بر روی فرآیند بهبود بعد از قرار دادن ایمپلنت در فک تاثیر می‌گذارند، در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به فرآیند بهبود و مقدار زمان لازم جهت قرار دادن روکش یا تاج ایمپلنت.

فرآیند بازسازی استخوان

فرآیند بازسازی استخوان باید قبل از قرارگیری تاج یا روکش دندان انجام گیرد. زمان لازم برای بازسازی استخوان باید صرف شود، فرآیند بازسازی استخوان به مراحلی اشاره دارد که در آن ارتباط ساختاری بین استخوان زنده و سطح ایمپلنت برقرار می‌شود. اساسا استخوان مستقیما به ایمپلنت دندان متصل می‌شود، تا توانایی کافی برای پشتیبانی از روکش دندان فراهم شود، همچنین ایمپلنت به این دلیل در استخوان فک قرار داده می‌شود تا جایگزین ریشه‌ی دندان ازدست‌ رفته شود، وقتی این مراحل انجام می‌شود، ماه‌ها طول می‌کشد تا بازسازی به‌ طور کامل انجام گیرد، فرآیند بازسازی استخوان معمولا تا 6 ماه به طول می‌انجامد، پس‌ازاین فرآیند می‌توان روکش ایمپلنت را قرارداد.

جراحی کاشت ایمپلنت-کلینیک دندان پزشکی مدرن
جراحی کاشت ایمپلنت-کلینیک دندان پزشکی مدرن

نکات قابل توجه در جراحی کاشت ایمپلنت

اگر یک بیمار دندان پوسیده و یا شکسته غیرقابل نگه‌داری داشته باشد، باید کشیده شود به همین دلیل قبل از قرار دادن ایمپلنت در داخل استخوان فک، باید پیوند استخوان انجام شود، تا مقدار استخوان گسترش‌ یافته و فضای کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت قرار داده‌شده ایجاد شود. اگر طرح درمان کاشت ایمپلنت یک‌روزه برای شخصی در نظر گرفته شود باید توجه داشت که بسیاری از افراد گزینه‌ی مناسبی برای انجام این روش جراحی نیستند. پروسه‌ی کاشت ایمپلنت به‌ طورکلی حدود 3 تا 6 ماه زمان می‌برد، ممکن است پروسه‌ی طولانی به نظر برسد اما درصورتی‌ که زمان کافی برای بازسازی استخوان جهت پشتیبانی از فک وجود نداشته باشد، جراحی کاشت ایمپلنت با شکست روبرو خواهد شد. سپس بعد از انجام این مراحل می‌توان روکش دندان را قرارداد، با صبوری بیمار فرد درنهایت با نتیجه‌ی ظاهری رضایت بخشی مواجه خواهد شد.


تهیه شده در گروه کلینیک دندانپزشکی مدرن

برچسب

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *