معرفی نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی

کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت معرفی نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی
نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت

معرفی نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی

ارسال شده توسط dentalcenter

گاهی اوقات ایمپلنت‌هایی که داخل فک کاشته می‌شوند، مورد هجوم باکتری‌ها قرار می‌گیرند، درنهایت از دهان خارج می‌شوند و ایمپلنت جدید جایگزین آن می‌شود. عفونت باکتریایی ایمپلنت مشکلی حاد به‌حساب می‌آید، چون احتمال تحلیل استخوان فک را افزایش می‌دهد. زمانی که ایمپلنت موردحمله عوامل بیماری‌زا و عفونی قرار گیرد و توسط مکانیزم های دفاعی سلول‌های بدن پشتیبانی می‌شود و یا شکست می‌خورد. اگر باکتری برنده شود و بتواند بر مکانیزم های دفاعی بدن غلبه کند، بر روی تیتانیوم یک بیوفیلم ایجاد می‌کند تا از این طریق از خود در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها محافظت کنند. درصورتی‌که ایمپلنت توسط باکتری‌ها محاصره شود،  واکنش التهابی رخ می‌دهد که درنهایت تحلیل استخوان اتفاق می‌افتد. در این مقاله قصد داریم به معرفی نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی بپردازیم.

بررسی نسل جدید ایمپلنت های دندان

برای کاهش خطر عفونت و بهبود اثربخشی، محققان در موسسه فناوری تولید و مواد پیشرفته IFA نوع جدیدی از پوشش ایمپلنت را طراحی کرده‌اند. نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی به کاهش رشد باکتری‌ها کمک می‌کند و باعث ماندگاری ایمپلنت به مدت طولانی شده و پیوند دائمی را با استخوان فک به وجود می‌آورد. محققان نانو ذرات نقره را در پوشش پلیمری نازکی باضخامت 100 نانومتر  ادغام کردند. نانو ذرات نقره در طی چند هفته حل می‌شوند و با گذر زمان به‌طور مداوم، مقادیر کمی از یون نقره که خاصیت ضدمیکروبی دارد آزاد می‌شود و درنتیجه باکتری‌ها از بین می‌روند.

نسل جدید ایمپلنت های دندانی-کلینیگ دندان پزشکی مدرن
نسل جدید ایمپلنت های دندانی-کلینیک دندان پزشکی مدرن

ساختار dentaplas در نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی

ساختار دنتا پلاس متشکل از سه لایه که دولایه پلیمری در اطراف و یک‌لایه مرکزی نقره است. در این ساختار یک مخزن بیوسیستی تشکیل‌شده و بیرونی‌ترین لایه، یون‌ها را آزاد می‌کند. سازندگان نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی اعتقاد دارد این طراحی بسیار ارزشمند است زیرا از تماس مستقیم بین بافت و ذرات نقره جلوگیری می‌شود تا در هنگام آزاد شدن یون نقره، مشکلی ایجاد نشود چراکه این ذرات می‌توانند سمی باشند. محققان می‌توانند غلظت نقره و ضخامت لایه‌ها و میزان نفوذپذیری را کنترل کنند. این کار باعث می‌شود یون‌های نقره با بیرونی‌ترین لایه پلیمری به‌طور مناسبی ادغام شوند و هنگامی‌که مخزن نقره فرسوده شد دیگر یون نقره آزاد نمی‌شود. درنتیجه از اثرات سمی طولانی‌مدت جلوگیری می‌شود. ایمپلنت‌های تولیدشده با این ویژگی مورد آزمایش قرار گرفتند و نتیجه حاصله نشان داد که این ایمپلنت‌ها نه‌تنها خاصیت ضد میکروبی دارند، بلکه سازگار با محیط‌زیست و خاصیت استریل کننده نیز دارند.


تهیه شده در گروه کلینیک دندانپزشکی مدرن

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *