تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان | سیگار کشیدن و ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی مدرن دسته‌بندی نشده تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان | سیگار کشیدن و ایمپلنت دندان
تاثیر سیگار در ایمپلنت

دسته‌بندی نشده

تاثیر سیگار بر ایمپلنت دندان | سیگار کشیدن و ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد ، چه سیگار بکشند چه سیگار نکشند ، می دانند که خطرات قابل توجهی در سلامتی وجود دارد. سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به عوارض تنفسی ، سرطان ریه ، بیماری قلبی و سایر عوارض جدی را افزایش دهد. سیگار کشیدن همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش دهد ، که می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. اگر دندان از دست رفته دارید ، ممکن است ایمپلنت را به عنوان راه حل در نظر بگیرید. در کلینیک دندانپزشکی مدرن ، می توانیم تشخیص دهیم که کاشت دندان برای شما مناسب است یا خیر. در طول مشاوره شما ، در مورد عادت های زندگی مانند سیگار کشیدن بحث می شود. اگر سیگار می کشید ، مهم است که در باره تاثیر سیگار بر ایمپلنت اطلاعات کسب کنید.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت-کلینیک دندان پزشکی مدرن

اگر سیگار میکشم میتونم ایمپلنت کنم ؟

بله ، ممکن است سیگاری باشید و هنوز ایمپلنت انجام دهید. با این حال ، حداقل در طول دوره درمان به شما توصیه می شود سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند تأثیرات جدی و منفی بر موفقیت کاشت ایمپلنت دندان داشته باشد و حتی می تواند منجر به نارسایی ایمپلنت دندان شود.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت و مدت زمان بهبودی

سیگار بیش از 7000 ماده شیمیایی در خود دارد. نیکوتین ، فقط یکی از مواد شیمیایی موجود در محصولات دخانیات ، شناخته شده است که جریان خون شما را کند می کند. مواد شیمیایی موجود در استعمال سیگار که می توانید استنشاق کنید نیز می تواند میزان اکسیژن موجود در خون را کاهش دهد. این عوامل روند بهبودی را کند می کنند ، به این معنی که بهبود شما می تواند بسیار طولانی تر از کسی باشد که سیگار نمی کشد. هرچه مدت زمان بهبودی طول بکشد ، خطر ابتلا به عفونت هایی که می توانند باعث از کار افتادن ایمپلنت شوند بیشتر خواهد بود.

سیگار کشیدن چه تاثیری بر سلامت دهان و دندان ما دارد؟

• تجمع پلاک در دندان
  • افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه
  • زمان بهبودی پس از جراحی بیشتر طول می کشد ، و خطر ابتلا به عفونت بیشتر است
  • میزان موفقیت ایمپلنت کاهش می یابد
  • به احتمال زیاد از عفونت های دهانی رنج می برید
  • استخوان داخل فک خود را از دست میدهید

تاثیر سیگار بر ایمپلنت

تاثیر سیگار بر ایمپلنت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

• طول عمر ایمپلنت را تحت تأثیر قرار می دهد
  • سیگار کشیدن در طول دوره بهبودی می تواند احتمال عفونت را تا حد زیادی افزایش دهد و منجر به شکست / از دست دادن ایمپلنت شود.
  • کاهش استخوان در اطراف ایمپلنت های دندانی تا 16/0 میلی متر در سال نشان داده شده است که اگرچه اندک است اما مقدار قابل توجهی است و می تواند با گذشت سالها به سرعت جمع شود.
  • استفاده از تنباکو از توانایی بدن برای بهبود خود می کاهد

سیگار چگونه بر استخوان فک شما تأثیر می گذارد

سیگار کشیدن می تواند بر سلامت استخوان شما تأثیر بگذارد و منجر به از دست دادن استخوان در کل بدن شود. این شامل فک شما نیز می باشد. برای موفقیت در ایمپلنت ، استخوان فک شما باید جوش بخورد یا به پست های ایمپلنت متصل شود. سیگار کشیدن می تواند این روند را تحت تأثیر قرار دهد ، که به آن oseointegration (پیوند استخوانی ) نیز گفته می شود. وقتی استخوان به درستی جوش نمی خورد ، ایمپلنت های شما از کار می افتند.

سیگارکشیدن و التهاب اطراف ایمپلنت

التهاب اطراف ایمپلنت یکی از مهمترین دلایل نارسایی ایمپلنت دندان است. این احتمال در کسانی که سیگار می کشند بسیار بیشتر از کسانی است که سیگار نمی کشند.  باعث التهاب استخوان و بافت لثه اطراف ایمپلنت ها می شود. بدون درمان ، ایمپلنت ها نمی توانند به درستی ادغام شوند.

افزایش خطر بیماری لثه

سیگار کشیدن می تواند خطر بیماری لثه را افزایش دهد. با پیشرفت بیماری لثه ، میتواند استخوان فک  را تحت تأثیر قرار نیز قرار بدهد. در نهایت ، باکتری ها باعث از دست دادن استخوان می شوند ، که پس از آن می تواند بر ثبات کاشت دندان شما تأثیر بگذارد. حتی اگر قبلاً از جراحی ایمپلنت دندان بهبود یافته اید ، بیماری لثه درمان نشده هنوز می تواند بر پایداری آنها تأثیر بگذارد و منجر به نارسایی شود.