لمینت مقدماتی قسمت 2

بهترین رنگ برای لمینت

زیبایی دندان لمینت دندان

لمینت مقدماتی قسمت 2

ارسال شده توسط dentalcenter

فواید موکاپ کردن

  • تراش درت و اصولی ( تراش کم تهاجم )

  • چک کردن نتیجه نهایی با بیمار

  • چک کردن اکلوژن بیمار

انتخاب بهترین رنگ برای لمینت

برای انتخاب بهترین رنگ ابتدا یک طیف رنگی از دندانهای بیمار تهیه میکنیم. طیف رنگی را در اختیار لابراتوار قرار میدهیم. در نهایت لابراتوار می داند که رنگ نهایی کدام است. بطور مثال قرار است رنگ B1 را از یک پس زمینه رنگی در بیاوریم. وقتی رنگ دندان طبیعی A1 است نزدیک به رنگ B1 است و نیازی نیست از فریم اوپک استفاده کنید. وقتی یک دندانی بین تمام دندانها A4 و متغایر با A1 است . در این حالت هم سمان و هم فریم را بسمت اوپک شدن ببریم.

طرحهای تراش مینای دندان برای لمینت

دیواره های مزیال و دیستال دندان مورد نظر با دندانهای خود بیمار در تماس هستند. هنگام تراش از میانه دندان تراش را شروع کرده و به کناره های دندان میرویم و همزمان تراش را عمیق تر می کنیم. نکته مهم دیگر اینکه اول دیواره عمودی را تراشیده و به سطح بالای دندان برسید در این هنگام با یک زاویه 20 درجه ای تراش را ادامه دهید. حفظ مارجین دور تا دور کار برای حفظ ونیر لازم است.

در ناحیه اوکلوزال اگر دندانی کوچک باشد ( سنترال و لترال های پایین ) سطح بالای آن را مطابق با سطوح دیگر دندانها تراش میدهیم. مسیر نشست سرامیکها از نمای روبرو است. مسیر نشستها در لمینت اهمیت زیادی دارد.

فرض کنید نوک دندان دیواره داشته باشد. ولی پشت دندان دیواره نداشته باشد. در این حالت با تراش روی سطح اوکلوزال یک پله ایجاد می کنیم.

برچسب ,

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *