کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت جدیدترین ایمپلنت دندان ضد باکتری

ایمپلنت

جدیدترین ایمپلنت دندان ضد باکتری

ایمپلنت دندان راه حل مناسبی برای بیمارانی که دندان های خود را از دست داده اند می باشد. ایمپلنت دندان نه تنها باعث بازگشت زیبایی لبخند می شود بلکه از تحلیل استخوان و سایر عوارض حاصل از نبود ریشه دندان نیز پیشگیری میکند. ایمپلنت دندان یک درمان ایده آل به حساب می آید و مراقبت از آن به آسانی انجام می شود. ایمپلنت های کاشته شده دائمی می باشند و دارای نرخ موفقیت بالایی در مقابل سایر فرآیندهای درمانی هستند.

پیشرفت های تازه در رابطه با جدیدترین ایمپلنت دندان ضد باکتری ممکن است بزودی آنرا به بهترین درمان جهت مبارزه با عفونت نیز تبدیل کند. نرخ موفقیت کاشت دندان با ایمپلنت 99 درصد می باشد ، این به این معنی است که برای هر فرد در طول یا بعد از درمان ایمپلنت، عوارضی وجود نخواهد داشت. بااینحال برای برخی افراد امکان بروز عوارض وجود دارد.
یکی از علل شکست ایمپلنت می تواند توسعه عفونت باشد. عفونت ها در ایمپلنت های دندانی به عنوان پری ایمپلنتایتیس (periimplanttitis) شناخته می شوند که از باکتری هایی به وجود می آیند که قبل از جراحی در لثه بیمار وجود دارد یا در نتیجه ی عمل جراحی نادرست بیمار پس از آن رخ می دهد.

نتایج

محققان در دانشگاه اسپانیایی شهر باسک ، در حال تلاش جهت تولید پوشش هایی ضد باکتری برای ایمپلنت ها می باشند که در به حداقل رساندن عوارض و شکست های ناشی از عفونت موثر بوده و به موفقیت کاشت ایمپلنت دندان کمک می کنند، با این حال این پروژه چالش های خودش را به همراه خواهد داشت، یکی از این چالش ها توانایی باکتری ها در مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها و دیگری شکست جراحی ایمپلنت بعد از قرارگیری آن در فک می باشد، این وضعیت ممکن است در 30 درصد از روش های کاشت ایمپلنت رخ بدهد.

ایمپلنت دندان با پوشش ضد باکتری-کلینیک دندان پزشکی مدرن

یکی از جراحان برتر آمریکایی درباره ی جراحی ایمپلنت دندان می گوید بیمارانی که به دنبال جایگزینی دندان از دست رفته هستند، با استفاده از ایمپلنت می توانند از این مشکل رهایی یافته و اعتماد بنفس از دست رفته ی خود را بازگردانند. بسیاری از افرادی که از این روش استفاده می کنند ، هیچ عارضه ای پس از کاشت دندان نخواهند داشت.

دانشمندان اسپانیایی راه حلی را یافتند که می توان با استفاده از سیلیس و عوامل ضد باکتری ژلی را تولید کرد که به عنوان پوشش تیتانیوم مورد استفاده قرارگیرد، دلیل استفاده از سیلیسیم ویژگی های موثر آن در رشد استخوان می باشد.

در این پروژه سه روش قرارگیری پوشش مورد استفاده قرارگرفت، تا با استفاده از عوامل مختلف ضد باکتریایی بتوان به موثرترین راه حل دست یافت. در این روش عوامل ضد باکتریایی مانع اتصال باکتری ها به ایمپلنت و ایجاد عفونت می شوند. در حالی که تولید پوشش های ضد باکتریایی بنظر دور از دسترس می آید ولی مسئولین پروژه توانستند ثابت کنند که ایجاد چنین پوششی امکان پذیر می باشد.

منبع

دریم اسمایل / dreamsmile.com