روکش دندان زیرکونیا

روکش دندان

زیبایی دندان

روکش دندان زیرکونیا

ارسال شده توسط dentalcenter

روکش دندان زیرکونیا روکش های زیرکونیا آسترهای نازکی برای پوشاندن جلوی دندان ها هستند که از یک قاب زیرکونیوم ساخته شده اند ، که در بالای آن از ظروف چینی یا سرامیک استفاده می شود. برخلاف انواع دیگر روکش های زیبایی ، روکش زیرکونیا دوام بیشتری دارند و همچنین روی دندان ها زیبا و طبیعی به نظر می رسند.

با ما همراه باشید در کلینیک دندانپزشکی مدرن …..

مواد مختلفی که برای روکش استفاده می شود

روکش های هالیوود می توانند سایه مینا ، خراش ها و تراشه های استتار را تغییر دهند و انحناهای کوچک دندان را اصلاح کنند. از مواد مختلفی می توان برای ساخت روکش ها استفاده کرد که از نظر استحکام و زیبایی از یکدیگر متفاوت بوده و دارای موافقان و مخالفان هستند.

روکش کامپوزیت

آنها از مواد پر کننده تشکیل شده اند. آنها را می توان مستقیماً روی مینای دندان از طریق روش مستقیم یا روش غیرمستقیم قرار داد.

روکش های چینی

این صفحات نازک سرامیکی هستند که ضخامت آنها بیش از 0.5 میلی متر نیست. از نظر زیبایی شناسی سطح بالایی دارند زیرا قابل لک نیستند و آسیاب نمی شوند.

روکش های زیرکونیوم

این صفحات با مقاومت بالا و قابی از دی اکسید زیرکونیوم ساخته شده اند. ضخامت روکش های زیرکونیوم در حدود 0.3 – 0.7 میلی متر است. دوام آنها معمولاً بیشتر از چینی است. با این حال ، قیمت روکش های زیرکونیوم بسیار بالاتر از روکش های کامپوزیت یا سرامیک است. متداول ترین ماده ای که برای روکش استفاده می شود ، ظروف چینی است ، زیرا از مقاومت و زیبایی بالایی برخوردار است. با این حال ، آنها اغلب هنگام خوردن غذاهای سخت تجزیه می شوند. بنابراین ، زیرکونیوم ، که به عنوان طلای سفید دندانپزشکی در نظر گرفته می شود ، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این ماده به طور گسترده ای در ساخت نه تنها روکش ، بلکه تاج نیز استفاده می شود. نصب روکش ها و تاج های زیرکونیوم به شما امکان می دهد نه تنها زیبایی بلکه شکل آناتومیک دندان را بازیابی کنید. روکش زیرکونیوم روی دندان حتی در سخت ترین موارد بالینی نیز قابل استفاده است. آنها در منطقه لبخند روی 10 دندان بالا و 8 دندان پایین قرار می گیرند.

موارد نصب

روکش های زیرکونیوم به خلاص شدن از شر مشکلات زیر کمک می کند:
  • انحنای جزئی دندان ها
  • پر کننده های قدیمی که سایه را تغییر می دهند
  • لکه های مینای دندان به دلیل فلوروز
  • تراشه ، خراش و ترک روی مینای دندان
  • بین دندان ها ترک می خورد
  • تیرگی مینا

طول عمر روکش زیرکونیا

از تکنولوژی مدرن CAD \ CAM برای تولید روکش های زیرکونیوم استفاده می شود. این به طور قابل توجهی خطاهایی را که عامل انسانی می تواند منجر شود کاهش می دهد. تکنسین دندانپزشکی و ارتودنسی فقط در روند تنظیم روکش ها و اصلاح نقص جزئی فنی نقش دارند. زیرکونیوم به شکل خالص خود برای ساخت روکش استفاده نمی شود. به عنوان سکویی برای صفحات سرامیکی عمل می کند و مشکل شکنندگی آنها را برطرف می کند. زیرکونیوم عمر مفید تضمین شده روکش ها را تقریباً دو برابر افزایش می دهد. به همین دلیل روکش های ساخته شده از اکسید زیرکونیوم با دوام ترین پروتز میکرو تاکنون است.

جوانب مثبت و منفی روکش های زیرکونیوم

روکش های زیرکونیوم به طور فزاینده ای توسط دندانپزشکان در دبی استفاده می شود. آنها چندین مزیت آشکار دارند ، اما همچنین معایبی نیز دارند.

مزایا

  • قدرت و توانایی تحمل بار سنگین جویدن
  • سایه در نورهای مختلف از جمله ماوراio بنفش ثابت باقی مانده است
  • مواد روکش زیرکونیوم با بافتهای انسان سازگار است. این باعث رد شدن و آلرژی نمی شود و بدن روکش زیرکونیوم را به عنوان بافت های خود درک می کند.
  • مقاومت در برابر رنگ آمیزی و لک شدن مواد غذایی از جمله چای و قهوه
  • امکان استفاده در موارد پیچیده بالینی
  • مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دما (محافظت از دندان های حساس)

معایب

این روش مدت زمان بیشتری طول می کشد زیرا ثابت شدن مواد روی سطح دندان دشوار است نصب نیاز به آماده سازی قابل توجه دندان دارد.
پس از نصب روکش های زیرکونیوم ، بازگشت دندان ها به حالت اولیه غیرممکن است قیمت روکش های زیرکونیوم به دلیل پیچیدگی روش کار و استفاده از تجهیزات گران قیمت کاملاً بالا است

روکش های زیرکونیا چگونه نصب می شوند؟

قبل از نصب روکش زیرکونیوم بر روی دندان ها ، باید تمام گزینه ها را با پزشک خود در میان بگذارید. دندانپزشک قادر خواهد بود با توجه به نقص دندان وی ، توصیه کند که چه چیزی برای بیمار خاص مناسب است. روکش ها فقط برای پنهان کردن نقص کار می کنند و روش نصب هیچ ارتباطی با درمان ندارد. بنابراین ، بیمار لزوماً باید بیماری های حفره دهان را درمان کند ، در غیر این صورت جلوگیری از پیشرفت بیماری های دندانی غیرممکن است زیرا علائم و نشانه های آنها به طور کامل توسط پوشش ها پوشانده می شود.

نصب 6 مرحله ای

  1. بررسی کامل حفره دندان و در صورت لزوم ، درمان جامع بیماری
  2. انتخاب سایه و شکل ملحفه ها
  3. تهیه مینای دندان برای نصب روکش های زیرکونیوم
  4. قالب سه بعدی که بر اساس آن طرح هایی ساخته می شود
از بین بردن پوشش های موقتی ، درمان ضد عفونی کننده و تثبیت روکش زیرکونیوم با کمک چسب مخصوص

چگونه از روکش های زیرکونیوم مراقبت کنیم؟

پس از طی مراحل رفع روکش های زیرکونیوم ، بیمار باید از مصرف نوشیدنی و خوردن غذا خودداری کند. دیگر محدودیت خاصی وجود ندارد. بیمار می تواند رژیم معمول داشته باشد و مراقبت های عمومی دهان و دندان را انجام دهد ، که شامل مسواک زدن و نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک است.

روکش دندان زیرکونیا چیست؟

زیرکونیا معمولا به شکل اکسید زیرکونیوم است که فلزی بسیار سخت و به رنگ روشن است. زیرکونیا از نظر شیمیایی ماده‌ای خنثی است و در وسایل الکتریکی و صنایع‌دستی معمولا استفاده می‌شود. معمولا به خاطر دوام بالا شناخته‌شده‌اند، به همین خاطر آن را به‌ عنوان محصولی ایده آل در تاج دندان استفاده می‌کنند. دندان‌های عقبی نیروی جویدن و آسیاب بیشتری را تحمل می‌کنند به همین دلیل روکش‌های زیرکونیا گزینه‌ی خوبی برای این نواحی هستند. این روکش به‌ عنوان یک بلوک به دندانپزشکی فرستاده می‌شود، سپس توسط یک دستگاه برش کامپیوتری به شکل دندان درمی‌آید. به اعتقاد بعضی پزشکان روکش زیرکونیا محکم‌ترین روکش دندانی هستند. از آن جایی که زیرکونیا با بدن سازگار است و موجب تحریک بافت‌های بدنی نمی‌شود به‌عنوان مواد سازنده دیگر پروتزها مثل زانو، لگن، انگشت و گوش هم استفاده می‌شود. این نوع روکش ظاهری همانند دندان طبیعی دارد و رنگ آن بسته به رنگ دندان‌های مجاور قابل تنظیم است. برخلاف پرسلن ها و روکش‌های PFM مقاومت بیشتری نسبت به تغییر رنگ دارند. همچنین روکش زیرکونیا مقاومت سایشی بالایی دارد و به‌ مرور زمان دچار سایش نمی‌شود. این روکش ها  استحکام بسیار بالا، زیبایی خیره‌کننده و قابلیت استفاده برای کلیه دندان‌های جلو و عقب از محاسن روکش زیرکونیا است. برای کسانی که زیبایی اولویت اصلی آن‌ها است استفاده از این نوع درمان (زیرکونیا) بهترین پیشنهاد است.


روکش دندان زیرکونیا-کلینیک دندان پزشکی مدرن
روکش دندان زیرکونیا-کلینیک دندان پزشکی مدرن

 قیمت روکش زیرکونیا بسیار بالا است، اما اگر خوب از آن‌ها مراقبت کنید طول عمر بالایی دارند. در این ویدئو یکی از بیماران کلینیک دندانپزشکی مدرن را مشاهده می‌کنید که از روکش‌های زیرکونیا استفاده کرده است.


مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید .

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *