ترس از لکه های سفید روی لثه و دندان در زمان کرونا

کلینیک دندانپزشکی مدرن پاسخ به سوالات دندانپزشکی در زمان کرونا ترس از لکه های سفید روی لثه و دندان در زمان کرونا
لکه روی دندان

پاسخ به سوالات دندانپزشکی در زمان کرونا

ترس از لکه های سفید روی لثه و دندان در زمان کرونا

ارسال شده توسط dentalcenter

آیا وجود لکه های سفید رنگ روی لثه و یا دندانتان شما را نگران کرده ؟

لکه های سفید دندان در این ویدیو ما به این موضوع میپردازیم اما اگر باز هم شما نگران بودید و یا جواب سوالهایتان را به صورت کامل نگرفتید میتوانید با کلینیک دندانپزشکی مدرن تماس بگیرید ، مشاوران مجموعه جزییات بیشتری را از آن ناحیه مورد نظر که دچار تغییر رنگ شده میپرسند و اگر به نتیجه مطلوب نرسند حتما با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی جهت معاینه حضوری برای شما وقت تعیین میکنند تا مشکل شما بررسی و رفع گردد .

اکثر اوقات لکه های سفید رنگ روی لثه و یا دندان طبیعی هستند ، همانطور که روی پوست ما یکسری خال بصورت طبیعی وجود دارد که هیچگونه مشکلی برای ما ایجاد نمیکند ، ممکن است که به صورت مادرزادی وجود داشته باشند یا بعدا به وجود بیایند که روی دندان و لثه نیز این مساله صادق است .

ممکن است رنگدانه هایی بصورت طبیعی از بدو تولد روی دندان یا لثه وجود داشته باشند و یا به مرور زمان ایجاد شوند که کاملا طبیعی و نرمال باشند و هیچگونه مشکلی برای ما ایجاد نکنند . اما همیشه اینطور نیست . گاهی اوقات این لکه ها نشانه یک مشکل و یا ناهنجاری هستند که حتما باید رفع شوند . مثلا شروع پوسیدگی دندان با یک لکه سفید رنگ روی دندان است .

برخلاف آن چیزی که تصور میشود که همیشه پوسیدگی دندان سیاه رنگ و یا قهوه ای رنگ است ، اتفاقا شروع پوسیدگی با سفید شدن یک ناحیه از مینای دندان است که گاهی اوقات چون دندان مرطوب است مشخص نمیشود اما گاهی اوقات در معرض دید است و زمانیکه دندان را خشک میکنیم کاملا مشخص میشود . در این شرایط میتوانید دندانتان را ترمیم کنید و یا اگر در مراحل خیلی ابتدایی باشد میتوان با رعایت بهداشت و دهانشویه فلوراید جلو روند پوسیدگی را گرفت و مینای دندان به حالت طبیعی خودش برگردد و این حالت عقب گرد پیدا کند ، اما اگر یک مقدار پیشرفت کند دیگر نمیتوان جلوی پیشرفت آنرا گرفت . بنابراین لکه های سفید حتما باید بررسی شوند که اگر لازم است در اسرع وقت برای درمان آنها اقدام شود .

لکه های سفید روی لثه 

لکه های سفید روی لثه ممکن است به علت های مختلفی ایجاد شوند . به عنوان مثال آفت دهانی باعث میشود که در آن ناحیه یک لکه سفید رنگ دیده شود ، آفت دهان معمولا با درد همراه است ولی اگر لکه ای وجود دارد که بدون درد است میتواند یک ناحیه عفونت قارچی باشد که حتما نیاز به درمان دارد .

گاهی وجود لکه سفید روی لثه کودکان نشان دهنده بیرون آمدن دندان و تحت فشار بودن آن ناحیه است که باعث سفید شدن آن ناحیه شده است . گاهی این لکه نشان دهنده یک بیماری پوستی مخاطی است که باید حتما توسط متخصص بیماری های دهان دیده و بررسی شود تا در صورت نیاز داروهای مخصوص آن بیماری پوستی مخاطی تجویز و استفاده شود .

موارد نادر دیگری هم در خصوص این لکه ها وجود دارد که حتما باید بررسی شود و در صورت لزوم درمان خاصی روی آنها انجام شود . بعضی از لکه ها که بصورت ترکیب سفید و قرمز رنگ داخل دهان روی مخاط لثه و گونه میتواند نشان دهنده یک بدخیمی و یا یک بیماری پوستی مخاطی مهم باشد که با تشخیص و درمان به موقع میتوان مانند هر بیماری دیگری آن را کنترل کرد اما اگر مدت زمان زیادی از به وجود آمدن آن بگذرد و درمان نشود میتواند مشکل های جدی را بوجود بیاورد .

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *