کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان | مراحل و مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال

کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان | مراحل و مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال
مرکز ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان | مراحل و مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال

ارسال شده توسط dentalcenter

 کاشت ایمپلنت دیجیتال

مرکز ایمپلنت دیجیتال ، کاشت ایمپلنت دیجیتال بهترین گزینه ایمپلنت دندان برای رفع معضل بی دندانی می‌باشد. با استفاده از روش جدید ایمپلنت دیجیتالی شرایط انجام این درمان روز به روز بهتر هم خواهد شد. با روش کاشت ایمپلنت دیجیتالی کارایی و جذابیت دندان طبیعی بهتر شده و جراحی آسان تری را پیش رو داریم که حداکثر  15 دقیقه به طول می‌ انجامد و ممکن است تنها به 3 نوبت برای مراجعه به دندانپزشک احتیاج داشته باشیم. وسیله ای به نام surgical guide در جراحی ایمپلنت دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرد که با استفاده از آن مکان دقیق کاشت ایمپلنت مشخص شده و می‌توان باعث پایداری بالا و منظم بودن شکل دندان شد. در این مقاله با روند ایمپلنت دندان به روش دیجیتال و هزینه ایمپلنت دیجیتال در مرکز ایمپلنت دیجیتال کلینیک مدرن آشنا خواهید شد. در ویدئوی زیر صحبت های کارشناس پروتز ما، خانم حمیدی را در زمینه کاشت ایمپلنت دیجیتال مشاهده می کنید.

مراحل انجام کاشت ایمپلنت دندان به روش دیجیتال

برای کاشت ایمپلنت دیجیتالی ، نیاز به مرکز ایمپلنت دیجیتال در کلینیک دندانپزشکی است، کلینیک دندانپزشکی مدرن با داشتن دستگاه های مورد نیاز و دندانپزشک های خبره، برای این نوع درمان به صورت کامل تجهیز شده است. بیمار زمانی که برای کاشت ایمپلنت دیجیتالی مراجعه می‌کند و ویزیت می‌ شود، از داخل دهان بیمار و از بافت نرم داخل دهان و دندان‌ها با اسکنر اسکن گرفته می شود و از بیمار درخواست می شود که به رادیولوژی مراجعه و یک cbct از بافت سخت دهان تهیه و برای ما در کلینیک با خود بیاورد. ما در مجموعه این بافت نرم را که اسکن گرفته بودیم و بافت سخت را که بیمار برای ما می آورد با هم ادغام می‌کنیم.

اکثر اوقات شاید احتیاج باشد که ما یک قالب معمولی هم از دهان بیمار داشته باشیم و سپس همه را باهم ادغام کنیم و یک شبیه‌ سازی سه یعدی از بافت سخت و نرم انجام دهیم. بر اساس این شبیه‌ سازی سه‌بعدی که ما انجام دادیم، پروتز نهایی بیمار را در ایده آل ترین حالت ممکن طراحی می‌کنیم و همچنین زوایای قرار گرفتن ایمپلنت در داخل فک و استخوان بیمار را بررسی می‌کنیم و در نهایت بر اساس داده های به دست آمده، ایده آل ترین حالت ممکن را انتخاب و در طی یک جلسه فیکسچر را داخل استخوان فک قرار می‌دهیم.

اسکنر cad-cam-کلینیک دندان پزشکی مدرن
اسکنر cad-cam-کلینیک دندان پزشکی مدرن

مرکز ایمپلنت دیجیتال چیست؟

 مرکز ایمپلنت دیجیتال درواقع بخشی از یک کلینیک دندانپزشکی می باشد که به انجام فرآیند کاشت ایمپلنت دیجیتال می پردازد. یک مرکز ایمپلنت دیجیتال در واقع یک مجموعه با امکانات و ویژگی های مشخص می باشد که به درمان فرآیند ایمپلنت دندان با تکیه بر مبانی دندانپزشکی دیجیتال میپردازد. در این مرکز ابزارها، تجهیزات و دستگاه‌های مکانیکی و الکترونیکی متعددی وجود دارند که به صورت دستی توسط دندانپزشک هدایت می‌ شوند.

گاید جراحی چیست؟

قبل از این که ما بخواهیم ایمپلنت به روش دیجیتال را شروع کنیم احتیاج به یک گاید جراحی یا شابلون راهنمای جراحی داریم و باید حتما یک شابلون راهنمای جراحی برای بیمار عزیزمان بسازیم. به کمک این شابلون ما فیکسچر هایی که قرار است در داخل استخوان بیمار قرار بگیرد را در ایده آل ترین حالت ممکن در داخل فک بیمار قرار می دهیم.

این شابلون باید از قبل طراحی شده باشد و جای قرار گرفتن فیکسچر ها روی شابلون مشخص باشد. این شابلون باید به نحوی طراحی شود که نه خیلی سست باشد که در داخل جراحی کار را به اختلال بیندازد و نه خیلی سفت باشد که به سختی روی لثه‌ بیمار قرار بگیرد که باز هم کار را دچار دردسر کند. این شابلون باید دقیقا به اندازه‌ لثه‌ بیمار طراحی شده باشد. ما این شابلون را در حین جراحی روی لثه بیمار قرار می‌دهیم و روی جاهایی را که برای ما علامت‌گذاری شده برای قرار گرفتن فیکسچر یک سوراخ کوچک ایجاد می کنیم و فیکسچر ما درون استخوان بیمار قرار می‌گیرد. انجام این فرآیند برای بیمار بسیار آسان و بی دردسر می باشد.

فواید و مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان

از مزایای ایمپلنت به روش دیجیتال این است که ما وقتی کاشت را انجام دادیم، می‌توانیم در نهایت اباتمنت را  که پایه‌ اصلی روکش ما است. در جلسات قبل که من راجع به اباتمنت که پایه‌ی اصلی است برایتان توضیح دادم و گفتم که اباتمنت پایه‌ای است که از یک طرف به روکش نهایی ما متصل می‌شود و از سمت دیگر با فیکسچر داخل دهان بیمار در تماس است پس راجع به اباتمنت من در جلسات قبل برایتان توضیح دادم و گفتم که اباتمنت پایه‌ای است که از یک سمت به روکش اصلی و از سمت دیگر به فیکسچر داخل استخوان بیمار متصل می‌شود. از مزایای این روش می‌تواند این باشد که ما در نهایت می‌توانیم اباتمنت و روکش موقت را به بیمار تحویل دهیم و بیمار بعد از چند ماه مراجعه کنند و روکش اصلی را تحویل بگیرند.

البته این را هم بگویم باز بسته به شرایط که شامل همه‌ی بیماران نمی‌شود تا جایی که امکان داشته باشد بعد از کاشت ایمپلنت اگر شرایط مساعد باشد بیمار می‌تواند اباتمنت و روکش موقت را تحویل بگیرد اگر بخواهم از فواید روش دیجیتالی برایتان بگویم این است که درد تورم و خونریزی به نسبت خیلی کمتر دیده می‌شود نه اینکه اصلا نداریم بستگی به شرایط جسمانی بیمار دارد می‌تواند باشد یا نباشد. برای بیمارانی که شاغل هستند و فرصت زیادی را ندارند که بخواهند از محل کارشان بیایند و کار کاشت ایمپلنت را انجام دهند خیلی روش خوب و مناسبی است چون می‌توانند در مدت زمان کوتاهی اگر شرایط مساعد باشد کاشت ایمپلنت را انجام دهند و پایه و روکش را تحویل بگیرند.

کاشت ایمپلنت دیجیتال-کلینیک دندان پزشکی مدرن
کاشت ایمپلنت دیجیتال-کلینیک دندان پزشکی مدرن

هزینه کاشت ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟

شاید برایتان سوال باشد که هزینه‌ ایمپلنت دیجیتال چقدر است؟ باید بگوییم که هزینه‌ ایمپلنت دیجیتال بسته به شرایط و زمان تحویل اباتمنت متغیر است. ولی باید بدانید که به ازای هر واحد ایمپلنت از یک میلیون تومان به بالا، به هزینه‌ی ایمپلنت بیمار اضافه می‌شود و می‌تواند این مبلغ تا  4 الی 5 میلیون تومان نیز افزایش داشته باشد. پس به ازای هر واحد روکش دندان، حداقل 1 میلیون تومان به هزینه‌ ایمپلنت بیمار اضافه می‌شود و این هزینه بسته به شرایط بیمار می تواند تا 4 الی 5 میلیون تومان هم افزایش داشته باشد. هزینه ایمپلنت دیجیتال به نسبت ایمپلنت سنتی بالا تر است ولی این روش به مراتب با کیفیت تر، بهتر و با ماندگاری بالا تر است. با این حال با توجه به دوران نقاهت کمتر، اذیت نشدن بیمار در حین درمان، گرفتن بازده بیشتر از این روش و موارد دیگر، پیشنهاد ما این نوع درمان است و هزینه ایمپلنت دیجیتال با توجه به مزایای آن کاملا به صرفه خواهد بود.

کست های دندانی-کلینیک دندان پزشکی مدرن
کست های دندانی-کلینیک دندان پزشکی مدرن

چرا ایمپلنت دیجیتال دندان را انتخاب کنیم؟

1- کوتاه تر شدن زمان جراحی

یکی از بهترین فواید این روش، این است که مدت زمان کاشت ایمپلنت زیاد طول نمی کشد، در حالی که کاشت دو واحد ایمپلنت ممکن است 130 دقیقه طول بکشد، مرحله جراحی ساختگی در روش جراحی دیجیتال این امکان را به ما می‌دهد، تا تمام مراحل جراحی را بتوان پیش از اجرا به انجام رساند. در نتیجه مراحل ایمپلنت کمتر از 15 دقیقه انجام می‌شود.

2- تحویل فوری روکش ایمپلنت

با استفاده از کاشت دندان به روش دیجیتال، با احتمال بسیار بالا روکش موقت در همان روز قابل دریافت خواهد بود، و همچنین در این روش بازسازی سریع تر خواهد بود.

3- دیگر روش های سریع انجام ایمپلنت

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که ایمپلنت دندان ممکن است باعث آسیب شود، اما با روش جدید بیهوشی، هیچ ناراحتی در طول این جراحی وجود ندارد، همچنین با روش ایمپلنت دیجیتال این راحتی بیش از پیش کاهش می‌یابد، زیرا نیاز به برش لثه نیست، این روش به ما اجازه می‌دهد که اختلال در لثه و فک را به حداقل برسانیم.

4- نیاز کمتر به دندانپزشک

در روش سنتی جراحی ایمپلنت، باید برای انجام هر مرحله ایمپلنت دندان، به دندانپزشک مراجعه شود، این به این معنی است که حداقل هفت بار برای کاشت ایمپلنت باید به دندانپزشک مراجعه کرد، اما با روش دیجیتال کاشت دندان، تنها 2-3 بار ملاقات با دندانپزشک احتیاج است.

5- زمان بازیابی کوتاه

به این دلیل که جراحی کاشت ایمپلنت بدون برش و بدون بخیه انجام می‌شود، در نتیجه زمان نقاهت بسیار کاهش می‌یابد و افرادی که متقاضی کاشت ایمپلنت هستند کمتر دچار ناراحتی می‌شوند.

ایمپلنت دیجیتال-کلینیک دندان پزشکی مدرن
ایمپلنت دیجیتال-کلینیک دندان پزشکی مدرن

تهیه شده در گروه کلینیک دندانپزشکی مدرن .ایمپلنت دیجیتالی

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

2 دیدگاه برای“کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان | مراحل و مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال

  1. باسلام، من می خواهم 5 دندانم را ایمپلنت دیجیتال کنم. اگر اول تیرماه خدمتتان برسم، چند روزه کارم انجام می شود و هزینه چند خواهد بود؟

    1. زمان درمان ایمپلنت بسته به شرایط گوناگون دارد.
      شما میتوانید با شماره 77911111 021 – 77908080 021 تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *