شرایط ایمپلنت فوری | مهم ترین شرایط ایمپلنت فوری چیست؟

کلینیک دندانپزشکی مدرن ایمپلنت, تازه های دندانپزشکی شرایط ایمپلنت فوری | مهم ترین شرایط ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت تازه های دندانپزشکی

شرایط ایمپلنت فوری | مهم ترین شرایط ایمپلنت فوری چیست؟

ارسال شده توسط dentalcenter

شرایط ایمپلنت فوری

شرایط ایمپلنت فوری و آگاهی از موارد آن، یکی از پرتکرار ترین سوالاتی است که علاقه مندان به انجام فرآیند ایمپلنت فوری آن را مدام مطرح می کنند. مناسب ترین و ایده آل ترین شرایط برای انجام فرآیند کاشت دندان فوری، وجود یک فک به اندازه کافی بزرگ، با استخوان هایی سالم است. البته در فک های فاقد استخوان کافی، این کمبود با استفاده از ترکیبات پیوند استخوانی و تکنیک های جدید برای برداشت استخوان از نواحی مختلف بدن جبران می شود و سپس فک ها برای کاشت دندان آماده می شوند. در ادامه به بررسی دقیق شرایط ایمپلنت فوری و موارد منع آن، خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

شرایط ایمپلنت فوری

 

مهمترین شرایط ایمپلنت فوری کدام است؟

1

به دلیل اینکه عفونت باعث پس زدن ایمپلنت می گردد، معمولا دهان و لثه فرد باید عاری از هرگونه تورم، عفونت، بیماری‌های دهان و لثه و التهاب در محل کاشت ایمپلنت باشد.

2

تراکم و کیفیت بافت استخوانی در محل کاشت ایمپلنت باید به میزانی باشد که امکان بهبودی زخم، پوشاندن جای خالی دندان و در بر گرفتن کردن ایمپلنت را داشته باشد. به دلیل اینکه ایمپلنت با استخوان فک جوش می‌ خورد، کودکان نوجوانان نمی ‌توانند از این روش استفاده کنند، زیرا استخوان ‌های آنها به طور کامل رشد نکرده است.، همچنین در بزرگسالانی که فک آنها تراکم استخوانی کافی را ندارد، ممکن است از پیوند استخوان استفاده شود.

3

از آنجا که ایمپلنت نیاز به جراحی دارد، در نتیجه داشتن سلامت عمومی بدن لازم است. کشیدن سیگار، مصرف الکل یا ابتلا به دیابت، احتمال موفقیت در کاشت ایمپلنت را کاهش می ‌دهد، زیرا این شرایط، فرآیند ترمیم زخم و تطبیق ایمپلنت با فک و لثه را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

4

کاشت ایمپلنت فوری نیازمند مراقبت های بالایی در حفظ بهداشت دهان و دندان می باشد. استفاده روزانه از مسواک و خمیردندان، و استفاده صحیح از نخ دندان و انجام معاینات دوره‌ ای نزد دندانپزشک، یکی از اصلی ترین شرایط ایمپلنت فوری می باشد. رعایت این نکات، به حفظ سلامت دهان و استحکام دندان ‌ها  کمک می ‌کند.

5

فشردن دندان‌ها بر روی هم یا دندان قروچه، شانس موفقیت در کاشت ایمپلنت فوری را کاهش می ‌دهد. پس از فشردن دندان‌ها روی هم یا عادت دندان قروچه هنگام عصبانیت پرهیز کنید.

شرایط ایمپلنت فوری

 

در چه شرایطی می توانم ایمپلنت فوری انجام دهم؟

در صورت دارا بودن شرایط زیر، شما قادر به انجام ایمپلنت فوری خواهید بود:

  • یک یا چند دندان از دست رفته یا آسیب دیده داشته باشید.
  • می خواهید شاهد بهبود فوری دندان ایمپلنت شده خود بدون درد باشید.
  • اگر بافت دهانی سالمی داشته باشید.
  • اگر به دنبال مداومت و طول عمر دندان ایمپلنت شده و دندان های مجاور آن هستید.
  • اگر از لحاظ شرایط پزشکی، مشکلاتی نداشته باشید که ممکن است بر بهبودی استخوان تاثیر منفی بگذارد.
  • اگر فردی بالغ و بالای 20 سال هستید و استخوان های شما به اندازه کافی رشد کرده است.

 

توجه کنید:

قبل از اینکه بتوانید کاندید خوبی برای ایمپلنت فوری دندان باشید، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. به عنوان مثال اگر تراکم استخوانی کافی در فک خود ندارید، ممکن است به پیوند استخوان نیاز داشته باشید. یا اگر از هرگونه بیماری لثه یا سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان رنج می برید، قبل از اینکه برای این روش درمان ایمپلنت اقدام کنید، حتما شرایط ایمپلنت فوری را مطالعه کنید، تا به بهترین شکل ممکن تحت این روش درمان ایمپلنت قرار بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

عوارض ایمپلنت فوری

نوشته شده توسط dentalcenter

http://clinicmodern.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *